четвер, 30 січня 2014 р.

Чому саме ігри?




Дидактична гра за своєю природою повністю відповідає вимогам навчальної діяльності.  Гра багатогранна, вона розвиває, виховує, розважає та соціалізує, тому і повинна використовуватися на уроці іноземної мови як ефективний метод підвищення якості навчання.


Наша мета – розкрити потенціал навчальних ігор у процесі спілкування англійською мовою учнів середньої школи та обґрунтувати доцільність створення проекту «Англійська в іграх».
На значення гри у навчально-виховному процесі звертали особливу увагу класики педагогіки Ян Амос Коменський та Антон Семенович Макаренко. Я  А. Коменський закликав усі «школи-майстерні» перетворити на місця ігор. А. С. Макаренко ж зазначав: «Є ще один важливий метод – гра… У дитини є потреба в грі, і потрібно постійно її задовольняти».
Методисти (Діанова Є. М., Олійник Т. І., Перкас С. В.) вважають, що саме гра є одним із шляхів реалізації комунікативного принципу в навчанні іноземної мови. Як зазначає І. Олійник, ігри викликають природну невимушену необхідність багаторазового повторення учнями мовного матеріалу; вони сприяють також тренуванню учнів у виборі потрібного мовленнєвого варіанту, що є підготовкою до ситуативної спонтанності мовлення загалом.
На основі аналізу сучасних джерел можна зробити висновок, ігрова модель навчання реалізує, крім основної дидактичної мети, ще й комплекс цілей:
  • надання дитині можливості самовизначення;
  •  надихання й допомога в розвитку творчої уваги;
  • надання можливості висловити свої думки;
  • надання можливості здобуття навичок співробітництва в соціальному аспекті;

Як вважає більшість методистів-практиків (Ш. Амонашвілі, Н. Крупська, І. Підласий, Г. Селевко, С. Шмаков), будь-яка гра включає три основні етапи:
 
  • підготовчий
  • безпосереднє проведення гри;
  • узагальнення, аналіз результатів.

На відміну від розвивальних, навчальні ігри мають певні істотні характеристики та сталу структуру. До основних взаємопов’язаних компонентів гри належать (за В. Коваленком, П. Підкасистим):
  • ігрова задумка,
  • правила,
  • ігрові дії,
  • дидактичні завдання,
  • обладнання,
  • результат гри.

Ігрові технології навчання відрізняються від інших технологій тим, що гра:
  • ефективний засіб активізації. У грі легше долаються труднощі, перешкоди, психологічні бар’єри;
  • мотиваційна за своєю природою (по відношенню до пізнавальної діяльності вимагає від учнів ініціативності, творчого підходу, уяви цілеспрямованості);
  • багатофункціональна, її вплив на учня не можливо обмежити одним аспектом;
  • переважно колективна, групова форма роботи, в основі якої знаходиться змагання;
  •  має кінцевий результат;
  • має чітку поставлену мету й відповідний педагогічний результат.

Як і будь-яка вправа, задача, гра може бути елементом різних стратегій. На практиці в системі активного навчання використовуються такі моделі навчальної гри: імітаційні, операційні, рольові, сюжетні, ігри-змагання.
В імітаційних іграх під час заняття імітується і діяльність організацій і конкретна робота людей, ситуація, умови, в яких відбувається подія.
Операційні ігри допомагають відпрацювати методику проведення дискусії, конференції, бесіди.
У рольових іграх відпрацьовуються тактика поведінки та дій. Між учасниками розподіляються ролі з обов’язковим змістом відповідно до проблемної ситуації, винесеної на обговорення.
Беручи до уваги усе вище зазначене, окреслюється актуальність створення нашого проекту. Тобто, активізація уваги  та підвищення інтересу учнів до вивчення англійської мови – підґрунтя для розробки проекту «Англійська в іграх».

Немає коментарів:

Дописати коментар